Kövese a négy lépés programot, hogy alaposan meg tudja tisztítani járművét és újra visszaállítsa szalon állapotát.
Az autó ki van téve a szélsőséges anyatermészet erőinek, az eső, jég, hó, szél és napsütés mindegyike hatással van a járműre. Ezen felül még ezek másodlagos hatásaival is meg kell küzdenie az utakon, a sáros latyakkal, a különféle jégmentesítő vegyi anyagokkal, sókkal amelyek folyamatosan támadják az autó fém felületeit és szerkezeti részeit. Ezek együttesen a felelősek a fényezésen megjelenő kisebb nagyobb karcokért és a jármű fémfelületein megjelenő rozsdáért. Hogy az ártalmakat csökkentsük, az autóra tapadt szennyeződést és lerakódásokat rendszeresen le kell mosni, és a jármű karosszériáján kívül az alváz is rendszeres gondoskodást igényel.
Létezik egy egyszerű négy lépéses eljárás, amelyik segít az autót profin megtisztítani.
Első lépés: Előkészítés

Tipp: a makacs szennyeződéseknél ismételjük meg egy kis mennyiségű mosószeres illetve samponos vízzel az áttörlést, és utána tiszta vízzel öblítsük le. Jó nedvszívó képességű, természetes anyagot használjunk, a samponos mosáshoz mikroszálas kendőt, finom szivacsot, karosszéria mosó kesztyűt, esetleg szarvasbőrt. Az áttörléshez, fényezéshez a pamut és gyapjú anyagok a megfelelők. A műanyag, poliészter anyagok nem jók az autóápoláshoz, ezek nem szívják be a vizet megfelelően. Ha vannak régi pamut pólók, sokszor kimosott pamut lepedő, régi törölköző stb ezek jól használhatók az autóápoláshoz.
Második lépés: Mosás

Az üvegfelületekhez és a fényszórókhoz ha nincs rajtuk védőfólia, akkor használhatunk dörzsis szivacsot, ugyanis ezek üveg felületen jól használhatók a rászáradt bogártetemek, madárürülék, és egyéb nehezen eltávolítható szennyeződés fellazítására. A rendszám is lemosható finoman a dörzsis szivaccsal. A jármű műanyag és gumi részeit ne tisztítsuk dörzsivel, ezeknél előzetes áztatás, mosószeres áttörlés segíthet a szennyeződéseket eltávolítani. A műanyag és a gumi a szilikonos tisztítószert meghálálja, bár a tiszta szilikont kerülni kell, mert a hosszú távú használata „megeszi” a gumit és a műanyagot.
A kerekekhez és az alufelnikhez használhatunk készen kapható tisztító sprayket, de ezek ugyanúgy átmoshatók semleges mosószeres vízzel, majd tiszta vízzel átöblíthetők. Autós szaküzletek árulnak kifejezetten felnitisztító és bogáreltávolító folyadékokat.
Általános szabály, hogy a tisztítószer felvitele után hagyjuk néhány percig hatni az anyagot a felületen, csak utána öblítsük le.
Ha tiszta az autó, és folyó vízzel át lett mosva, akkor következhet a szárítás.
Harmadik lépés: Szárítás

Hogy elejét vegyük a foltoknak, először távolítsuk el a vizet a karosszériáról, erre a legjobb egy szilikon víz lehúzó, amelyiket kifejezetten erre a célra fejlesztettek ki, ezzel karcmentesen le tudjuk húzni a vizet a karosszériáról. Itt is érvényes a szabály, felülről, az autó teteje felől haladjunk az aljáig.
Ha nincs szilikonos lehúzó, akkor jó nedvszívó képességű puha száraz pamut vagy gyapjú ruhaneművel is áttörölhetjük, így teljesen megszárítjuk a jármű felületét. Ne hagyjuk ki az ajtók alját, az ajtónyílások belsejét is töröljük át, valamint a motorháztetőt és a csomagtartót felnyitva innen is kitörölhetjük a nedvességet.
Negyedik lépés: viaszolás, fényezés

Nagy sikernek örvendenek azok a termékek, amelyek ráporlaszthatók a karosszériára, és pár mozdulattal áttörölve fényesen csillogóvá teszik a felületet. Általában a fényező anyagoknak külön használati utasítása van, hogyan és mivel kell felvinni a felületre, de jelentős részüknél az áttörlés puha ronggyal, vagy mikroszálas kendővel kell végezni, hogy száraz és csillogó legyen a felület. Vannak színezett viaszok is, amelyek ápolják a karosszériát és egyben eltüntetik a mikrokarcokat is. Az üvegfelületeket ne kenjük be a viasszal, mert be mattulhatnak, és esti vezetésnél milliófelé szórják a szemből érkező fényt, ezért ez balesetveszélyes is.
Ha nem akarjuk hagyományos vegyszerekkel tisztítani a járművet, vannak környezetbarát alternatívák is, amelyek a környezetbe kerülve természetes anyagokká alakulnak és lebomlanak. A gépi mosókat az újszerű autókkal el kell kerülni, mert súlyos karcokat okozhatnak a forgó, vastag elemi szálak közé beragadt szennyező részecskék. Az ilyen jellegű sérülésekre ráadásul a mosó sem vállal garanciát, tehát vagy kézi mosóban érdemes a járművet tisztíttatni, vagy pedig otthon kell ezt elvégezni.





