Autómentőként sokszor hívnak működésképtelen járműhöz, amit autószerelő műhelybe kell szállítani, hogy a szükséges hiba feltárásokat és javításokat elvégezzék. Az autóakkumulátor probléma az egyik leggyakoribb ok a meghibásodások között. Ezek a hibák, amelyeket az autó akkumulátor okozott, téli időszakban még gyakoribbá válnak. Az okok megértésével, és a helyes tárolással, és karbantartással elkerülhetők az akkumulátor okozta műszaki problémák.
A hideg hatása az akkumulátorra

A téli időszakban nagyobb eséllyel használ az autó több elektromos fogyasztót, többet és hosszabb ideig kell használni a fényszórókat, világítást, fűtést, esetleg állófűtést, szélvédő, tükör, ülésfűtést. Ezek a berendezések fokozottabban veszik igénybe az akkumulátort, főleg ha az autóban start-stop technológiai is található. Ha az akkumulátor nem stabil, elöregedett, a start-stop funkció leállhat, ami negatív hatással van a fogyasztásra, és növeli az üzemanyag költségeket.
Az akkumulátor téli karbantartása

Hosszabb állás idején az akkumulátor-töltő, optimalizáló jó szolgálatot tehet, időnként töltsük fel az akkut teljesen.
A hideg beköszönte előtt egyszer merítsük le, és töltsük fel teljesen az akkumulátort, majd mérjük, vagy méressük 
Jó szolgálatot tehet, ha vásárolunk akkumulátor töltő, karbantartó készüléket, amellyel otthoni körülmények között végezhetünk szakszerűen akkumulátor ellenőrzést, töltést, kisütést, karbantartó-töltést. Ezek a készülékek már rendelkeznek polaritás védelemmel, védik a jármű elektronikáját, és rengeteg hasznos funkcióval vannak felvértezve.
Az autó akkumulátorának az élettartamát meghosszabbíthatjuk néhány egyszerű szabály betartásával. ha befejeztük az utazást, győződjünk meg róla, hogy minden elektromos berendezést és fogyasztót lekapcsoltunk a motor leállítása után. Ha nem figyelünk és bekapcsolva marad elektromos fogyasztó (a riasztón kívül természetesen) akkor azt a motor leállítsa után az akkumulátor fogja táplálni, ez pedig csökkenti az akkuban lévő töltést. Egy bekapcsolva felejtett lámpa egy -két nap alatt teljesen kimerítheti az akkumulátort, az pedig nem tudja majd az indításnál az indító motort megforgatni. Ha többször tapasztalunk olyat, hogy nem bírjuk elindítani az autót az önindító segítségével, akkor elképzelhető, hogy valamelyik fogyasztónk bekapcsolva marad, és leszívja az akkumulátort.
Kezdő autósoknak néhány jó tanács

- Kapcsoljon ki minden elektromos berendezést, fényszórót, stb indítózás előtt.
- Nyomja ki a kuplungot, hogy könnyebben forogjon a motor.
- Várjon néhány percet két indítózás között
- Hat-hét másodpercnél ne forgassa tovább az indító motort, inkább próbáljon indítózni több alkalommal.
- Ha gyenge az akksi, próbáljon indítás rásegítőt használni, a könnyebb indítás miatt.
Az akkumulátorokról is elmondható, hogy az „olcsó” nem feltétlenül olcsó, és a „drága” sem lesz feltétlenül drága. Ha egy elhagyatott helyen cserben hagy bennünket az olcsó akkumulátor, akkor az hirtelen nagyon drága lehet, amikor műszaki segítséget kell hívni hogy tovább tudjunk menni. A „drága” akkumulátor viszont nagyságrendekkel megbízhatóbb, stabilabb mint olcsóbb társai. Mindenki maga döntse el, hogy vállalja-e a rizikót, hogy a hidegben -sötétben az út szélén marad egy pár ezer forinttal olcsóbb akkumulátor miatt. Baleset, és műszaki hiba mentes közlekedést kívánunk mindenkinek!





